REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SPÓŁKI TOMMAY SP. Z O.O. Z DNIA 7.05.2024 R. (regulamin świadczenia i dostarczania Usług cyfrowych i Treści cyfrowych drogą elektroniczną)
§1
WSTĘP
- Tommay Sp. Z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. K.I. Gałczyńskiego 4 pok. 901, 00-362 Warszawa, NIP 5252931309, REGON 523677746 realizuje sprzedaż produktów elektronicznych za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz platform internetowych Google.
- Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod adresem e-mail: kontakt@tommay.pl.
§2
DEFINICJE
- Administrator danych osobowych (dalej zwany „administratorem”)- podmiot, który decyduje o celu i środkach przetwarzania danych, w niniejszej polityce rozumie się przez to: Tommay Sp. Z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. K.I. Gałczyńskiego 4 pok. 901, 00-362 Warszawa, NIP 5252931309, REGON 523677746.
- Cookies (ciasteczka)- pliki informatyczne umożliwiające przetwarzanie, zapisywanie i przechowywanie danych na urządzeniu elektronicznym użytkownika, pozwalające na dostosowaniu informacji do jego preferencji.
- Dane osobowe/ dane - są to wszelkie informacje, które ułatwiają lub umożliwiają identyfikację użytkownika w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe, lokalizacyjne i kontaktowe, identyfikator internetowy, adres IP urządzeń, dane gromadzone za pośrednictwem plików cookies.
- E-book - publikacja elektroniczna wydana przez Usługodawcę.
- Formularz - platforma umożliwiająca złożenie zamówienia na usługę cyfrową lub treść usługodawcy, a także gromadzenie danych w związku z powyższym działaniem.
- Konsument - konsumentem jest osoba w rozumieniu art. 221 ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.2023.1610 z póź. Zm.); osoba która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę o dostarczenie treści cyfrowych ze Sprzedawcą lub zawarł lub zamierza zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usług Elektronicznych bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Kupujący - strona, która nabywa produkty lub usługi od sprzedawcy,
- Newsletter - publikacja usługodawcy mająca charakter biuletynu lub czasopisma, udostępniana użytkownikom drogą elektroniczną,
- Państwa trzecie - państwa, które nie są członkami Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG),
- Polityka Prywatności - niniejszy dokument,
- Przedsiębiorca indywidualny („Przedsiębiorca na prawach konsumenta”) – Klient będący osobą fizyczną, który zawarł lub zamierza zawrzeć Umowę o dostarczenie treści cyfrowych ze Sprzedawcą lub zawarł lub zamierza zawrzeć ze Sprzedawcą umowę o świadczenie Usług Elektronicznych bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Regulamin ― niniejszy dokument - Regulamin świadczenia i dostarczania Usług cyfrowych i Treści cyfrowych drogą elektroniczną.
- Serwis (Sklep internetowy) - serwis internetowy dostępny pod adresem www.tommay.pl, pod którym możliwe jest zapoznanie się z materiałem informacyjnym, a także zakupem usługi elektronicznej bądź treści elektronicznej,
- Sprzedawca - osoba fizyczna lub osoba prawna, która sprzedaje towary lub usługi; osoba, która jest zobowiązana do świadczenia usługi lub sprzedaży towaru, tj. Tommay Sp. Z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. K.I. Gałczyńskiego 4 pok. 901, 00-362 Warszawa.
- Strona internetowa - zbiór uporządkowanych logicznie, połączonych ze sobą przez nawigację oraz linki, elementów prezentowanych za pomocą przeglądarki internetowej pod jednolitym adresem elektronicznym,
- Treść cyfrowa - dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej,
- Urządzenie elektroniczne - urządzenie, które umożliwia użytkownikowi korzystanie ze stron internetowych, np. Smartfon, komputer, tablet, etc.
- Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej zgodnie z art. 331 ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.2023.1610 z póź. zm.), których dane dotyczą i które korzystają z usług dostępnych w Serwisie/Sklepie lub Klient.
- Umowa o dostarczenie treści cyfrowej lub Umowa o dostarczenie Produktu – umowa o dostarczenie Produktu (treści cyfrowej) zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego, na podstawie której Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Klientowi Produktu, a Klient do zapłacenia Sprzedawcy ceny za Produkt;
- Usługa Elektroniczna– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- Ustawa o prawach konsumenta– ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020. 287);
- Usługa cyfrowa - przez usługę cyfrową rozumie się usługę pozwalającą konsumentowi na:
a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
§3
WARUNKI OGÓLNE
- Sprzedawca prowadzi sklep internetowy oraz sprzedaż detaliczną towarów oraz świadczy usługi o charakterze marketingowym. Za pośrednictwem sklepu, kupujący może zakupić towar oferowany przez sprzedającego, w tym także w towar, treść lub usługę w formie cyfrowej.
- Kupujący przed rozpoczęciem procesu zakupu zobowiązany jest do zapoznania się z polityką prywatności oraz niniejszym regulaminem. Przed podjęciem decyzji o zakupie, Kupujący akceptuje, iż jego dane osobowe mogą być przetwarzane w oparciu o w/w politykę prywatności.
- Sprzedawca oświadcza, że poprzez swoją stronę internetową świadczy usługi marketingowe, a ponadto prowadzi sprzedaż treści lub usług cyfrowych. W związku z prowadzoną działalnością sprzedawca oświadcza, że udostępni kupującemu dedykowany formularz, umożliwi przeglądanie zawartości prowadzonego przez siebie serwisu, udostępni pobieranie plików (np. w formie ebooków, newslettera, etc.), umożliwi komunikację między nim a kupującym w oparciu o serwis, umożliwi dodawanie opinii przez kupującego.
- Kupujący zobowiązany jest do podania prawdziwych, zgodnych ze stanem faktycznym, danych.
- Kupujący oświadcza, że jest osobą pełnoletnią, posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, zaznajomioną zarówno z niniejszym regulaminem, jak i polityką prywatności.
- Do realizacji zakupu jest niezbędne wyrażenie zgody dot. przetwarzania danych osobowych, w tym do celów marketingowych.
- Kupujący w przypadku zmiany danych jest zobowiązany do ich aktualizacji.
- Kupujący, aby zrealizować zakupioną usługę lub towar, zobowiązany jest do posiadania właściwych urządzeń (np.laptop, smartphone, etc.), dostępu do Internetu oraz odpowiedniego oprogramowania (np. właściwej przeglądarki internetowej).
- Sprzedawca w nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Kupującego.
- Aby dokonać zakupu, należy złożyć zamówienie poprzez formularz na stronie internetowej Kupującego. Niezbędne jest podanie danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia na właściwym formularzu.
- Sprzedający w celu realizacji celów marketingowych oraz sprzedażowych korzysta z platform należących do Meta Platforms Inc. takich jak: Facebook, Messenger i Instagram oraz Google LLC.
§4
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Sklep sprzedającego znajduje się na stronie internetowej www.tommay.pl
- Sprzedawca oferuje kurs w formie treści cyfrowej, tj. kursu audiowideo.
- Aby dokonać zakupu, Kupujący na stronie internetowej Sprzedawcy musi wypełnić formularz, zaznaczenie właściwych checkboxów w procesie składania zamówienia i zapłacić cenę.
- Kupujący zobowiązany jest do złożenia zamówienia poprzez udzielenie informacji zawartych w formularzu oraz udzieleniu zgód, zaznaczenie checkboxów, które następnie są wysłane do Sprzedającego, co umożliwi uzyskanie informacji o cenie, formie zapłaty i dostarczeniu.
- Umowę o dostarczenie treści cyfrowej poczytuje się za zawartą między stronami w momencie, zaksięgowania ceny na rachunku bankowym Sprzedającego.
- Uzyskanie nagrania kursowego w formie audiowideo następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej przekazanej w przedmioe wcześniej wypełnionym przez Kupującego formularzu.
- Sprzedający przesyła w dniu zawarcia umowy na adres poczty elektronicznej Kupującego plik z treścią cyfrową.
- Zamówienie może zostać złożone z dowolnego miejsca.
- W przypadku darmowej usługi, treści lub towaru, dostawa odbywa się z pominięciem etapu zapłaty.
- Umowę uważa się za zawartą z chwilą przesłania przez Kupującego formularza do Sprzedającego.
- Umowa o dostarczenie treści cyfrowych zawierane za pośrednictwem Strony internetowej jest odpłatna,
- Do korzystania z Kursu konieczne jest spełnienie właściwych warunków technicznych przez urządzenie elektroniczne, m.in. dostęp do odpowiedniego systemu operacyjnego, dostęp do Internetu, dostęp do przeglądarki internetowej, dostęp do przeglądarek plików i odtwarzaczy plików video.
§5
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Kupujący może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- W tym celu Kupujący musi złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie elektronicznej na wskazany adres poczty elektronicznej Sprzedającego, tj. kontakt@tommay.pl lub na w sposób tradycyjny drogą pocztową przed upływem w/w terminu. Może również skorzystać z poniższego wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Bieg w/w terminu określonego w ust. 1, rozpoczyna się od otrzymania przez Kupującego usługi lub towaru w formie elektronicznej na wskazany przez niego adres e-mail.
- Sprzedający jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Kupującego o otrzymaniu w/w oświadczenia.
- Odstąpienie od umowy jest bezpłatne.
- W przypadku odstąpienia od umowy, uznaje się ją za niezawartą.
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje Klientowi w następujących przypadkach:
a) oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
b) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
c) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
§6
PRAWA AUTORSKIE
- Sprzedawca oświadcza, że dostarczone lub wytworzone przez niego utwory (usługi, treści, towary w formie cyfrowej) na poczet umowy są jego autorstwa i stanowią jego osobiste i majątkowe prawa autorskie.
- Kupujący jest uprawniony jedynie do korzystania z utworu tylko na własny użytek i w zakresie udzielonej licencji.
- Sprzedawca nie wyraża zgody na modyfikacje Utworu.
- Sprzedawca nie wyraża zgody na rozpowszechnianie utworu.
- Na podstawie art. 79 ust. 1 ustawy prawo autorskie uprawniony, którego autorskie prawa majątkowe zostały naruszone, może żądać od osoby, która naruszyła te prawa: zaniechania naruszania, usunięcia skutków naruszenia, naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych albo poprzez zapłatę sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej dwukrotności, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione - trzykrotności stosownego wynagrodzenia, które w chwili jego dochodzenia byłoby należne tytułem udzielenia przez uprawnionego zgody na korzystanie z utworu oraz wydania uzyskanych korzyści.
§7
REKLAMACJE
- W przypadku, gdy usługa lub towar mają wady, kupujący ma prawo do reklamacji.
- Poprzez wadę rozumie się okoliczność, gdy kupujący otrzymał uszkodzony plik lub gdy po otrzymaniu nie będzie możliwe jego uruchomienie.
- W celu złożenia reklamacji kupujący może skontaktować się ze Sprzedającym w formie elektronicznej na wskazany adres poczty elektronicznej Sprzedającego, tj. kontakt@tommay.pl
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia rozpatrzy reklamację.
- W przypadku pozytywnej decyzji reklamacyjnej, Sprzedawca w ciągu 14 dni wymieni towar/usługę na wolną od wad lub zwróci uiszczoną cenę.
- W przypadku kupujących, którzy są konsumentami, zastosowanie znajdują przepisy ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.2023.1610 z póź. Zm.).
- W przypadku sporu między stronami, mogą one podjąć pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich. W tym wypadku, sprzedający wyda właściwe oświadczenie w formie pisemnej lub elektronicznej.
- Reklamacji nie mogą składać przedsiębiorcy oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
§8
DANE OSOBOWE
Dane osobowe kupujących są pozyskiwane, gromadzone i przetwarzane zgodnie z polityką prywatności.
§9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych, RODO.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Regulamin wchodzi w życie od dnia 07.05.2024r
WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
…………………, dnia………………….
OŚWIADCZENIE
O odstąpieniu od umowy
Ja niżej podpisany/a ………………………………., zam……………………………….., oświadczam, że odstępuję od umowy zawartej w dniu ………………………………
…………………………
Czytelny podpis